Pokud kanibalismus hadů vede k vzniku draků? Je pak lidský cestou k nadčlověku?
Potřebuji nové tělo. A novou duši.
Protože mne blog.cz donutil k činu, tak teď probíhá velké rozmýšlení se, jestli se tady nakonec zveřejní povídky z archivního blogu. A tedy se původní oprašování rychlostí blížící se k nule buď zrychlí a nebo úplně zastaví.

Jste tu poprvé a máte problémy se orientovat? Snad pomůžu zde.


Děkuji za vyjádřenou podporu komentujicím. ;)



-

neděle 29. září 2013

Hosté v místnosti

Anotace: Jen takový střípek myšlenky navázaný na principy světa Daéovy krve a Starým bohům zvěstoval.


Hosté v místnosti

Ten mladík zaklepal křídly nespočetně motýlů o sklo okna, propletl se mezi paprsky měsíce a uklonil. Jeho temně fialové vlasy stékaly až k zemi a vplétaly se do nich černé perly, co zbyly po peří mých padlých andělů inspirace. Usmál se, sesbíral z motýlích křídel pyl a foukl jej do mé tváře.

-Za těmito dveřmi se oběsil člověk.- šeptal a bříšky prstů přejížděl po starém dřevu.

Nevím, kde se vzala chodba, v které jsme stáli. Na cihlových zdech se drolila omítka a podlaha byla pokryta šedým popraškem.
Ladným skokem se dostal ke mně, zvířil prach a zatočil se v něm, jako kdyby nemohl v sobě udržet nadšení.
Úsměv plný ostrých zubů se roztáhl a on mne vtáhl do víru.

-Pojď, pojď...- pobízel mne, tahal za rukávy a stále více tiskl na dveře. -Pojď ať víš... ať vidíš... ať posoudíš...- šeptal naléhavě.

Marné bylo šmátrat po klice, ty dveře žádnou neměly. Jen studenou dřevěnou plochu, na níž bylo hrubě tlačeno mé tělo. Ačkoliv mým jediným společníkem byl šlechtic vybraných mravů toho světa.
Nic. Pak múzy našeptaly mi jak.
Stačilo zaškrabkat, pohladit, zaťukat a dveře se samy otevřely. Až tehdy mne můj doprovod uvedl do místnosti a zvučně se rozesmál.

-Pozorně se dívej!-

Smál se - ne plakal! - a obsahoval gesty celý pokoj. Tančil mezi střípky zrcadla, pohozenou klecí, slzami a sny.
Přiskočil znovu ke mně a donutil mne tleskat do rytmu. Vlály mu vlasy, smutkem prošívaný kabát a létaly kolem něj fialoví motýli, až se mi z toho točila hlava.
Nepřestával.
Zpíval si.
Až najednou se natáhl naznak do postele, z níž zbyl jen kovový rám a roztáhl ruce. Udýchaně se uklidnil, přestal snad úplně dýchat, otočil se na břicho a hlasitě zaštkal.
Mé kroky vedl rozum a prsty do jeho vlasů naopak cit.
Avšak rozum nepoznal, že myšlenkám neuteču. Cit pak nenabral jasných obrysů lítosti či porozumění.

-Přečti si, přečti...- zašeptal ke mne naléhavě můj společník, oči nezvedl. Myslel nápis nad postelí. Ten na zdi: Svou vlastní cestou do pekla...

-Každý svou vlastní cestou do pekla.- byla má odpověď, pochopení a bouře myšlenek.

Mladík mne pevně objal, odnesl zpátky do tohoto světa, a když se ukláněl na rozloučenou mezi paprsky měsíce, rozverně zamával.

Dnes ne, ale jednou... jednou si mne vezme. Až múzy přestanou líbat a stále dokola rozsvěcet zhaslé svíce. 

5 komentářů:

  1. Zvláštně pěkné to je... a takové dost smutné mi to přijde...
    Ale připomněl mi Grella ten "smrťák".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si u zubatých úst a fialových vlasů představím spíše Rin-chana. xD

      Vymazat
    2. Pravda, toho taky... i když jsem si představila víc tmavé a takové spíš šeříkové ty fialové vlasy... a jak byly dlouhé, tak Grell... xD

      Vymazat
  2. Je to trochu jako zvláštní éterický sen :) Přijde mi to takové konečné, ale zároveň naplňující...
    Kroketa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavý komentář ;), i když moc nevím, co k němu říct. :)

      Vymazat